توافق ژنو٬ تیتر یک روزنامه‌های آلمان

توافق ژنو٬ تیتر یک روزنامه‌های آلمان (سه شنبه 5 آذر)
توافق نامه هسته ای ژنو٬ تیتر یک روزنامه های آلمان بود. استقبالی که از امضای این توافق نامه در آلمان صورت گرفت نمایان‌گر علاقه رسانه های این کشور به موضوع مناقشه اتمی ایران با کشورهای غربی بود. در جایی که تندروهای ایران٬ امریکا٬ و اسرائیل٬ امضای این توافق نامه را رویدادی منفی ارزیابی کردند٬ بخش معتدل و خردگرای این جوامع٬ ارزیابی مثبتی از آن داشتند. بخشی از این ارزیابی مثبت در رسانه های خارج از کشور و بخصوص رسانه های کشور آلمان بازتاب پیدا کرد.

روزنامه های فرانکفورتر آلگماینه و زود دویچه٬ موضوع این توافق نامه را تیتر یک‌شان کردند. هر دوی این نشریات معتبر٬ عکس دست دادن محمد جواد ظریف با جان کری وزیر امور خارجه ی امریکا را در صفحه ی اول خودشان منتشر کردند.

zarifKerryFMS11272013.jpg
روزنامه زوددویچه در صفحه اول خود در کنار عکس ظریف و کری نوشت:
دست دادنی با توان بازدهی. علامتی برای اراده ی مثبت و نیک. وزیر امور خارجه ی ایران٬ محمد جواد ظریف٬ و همتای امریکایی او جان کری٬ واکنشی از روی فراغ خیال در برابر نتیجه ی مذاکرات هسته ای در ژنو نشان می دهند. ایران و گروه پنج به علاوه یک٬ صبح یکشنبه بر سر پیمانی توافق کردند که نقطه ی حرکتی خواهد بود جهت یافتن راه حلی دیپلماتیک برای مناقشه ای که از ده سال پیش به این سو در جریان است. تهران موظف شده است ابتدا به مدت شش ماه برنامه های هسته ای خود را متوقف کند. در مقابل گروه پنج به علاوه یک٬ دارایی های مسدود شده ی ایران را آزاد خواهد کرد و برخی تحریم ها را ملغا خواهد نمود. در نتیجه ایران اجازه خواهد یافت به حدود هفت میلیارد دلار از دارایی های خود دسترسی پیدا کند. طی شش ماه آینده باید قرارداد دیگری مورد مذاکره قرار گیرد که در آن محدوده ی برنامه ی هسته ای ایران به طور قطعی مشخص شود. در مقابل تمام تحریم ها لغو خواهد شد.

رئیس جمهور امریکا٬ باراک اوباما در واشینگتن گفت٬ دیپلماسی راهی به سوی جهانی امن تر گشود. جان کری تصریح کرد که چشم های‌مان کاملا باز است و هر قدمی که برداشته شود را زیر نظر داریم. نخست وزیر اسرائیل٬ بنیامین نتانیاهو٬ این توافق را مورد انتقاد قرار داد و آن را «اشتباه تاریخی» نامید. رئیس جمهور ایران٬ حسن روحانی توضیح داد که توافق نامه اکنون می تواند راه همکاری های بلند مدت با غرب را هموار کند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در شنبه 9 آذر 1392برچسب:,ساعت 16:23 توسط savalan| |

کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
www.sharghi.net & www.kafkon.com & www.naztarin.com